viernes, 15 de marzo de 2019

III. KAPITULUA


3.KAPITULUA- LA CONVIVENCIALIDAD

Zein da Illich-entzat zeremonia mito-poetikoen ondorioa? Zer proposatzen du alternatiba bezala?

Ez gara gai industrializaziorik gabeko gizartea imajinatzeko. Eskola zeremonia mito-poetiko bat da Illich-entzat. Gure kabuz ikasteko askatasuna proposatzen du.
Beste zeremonia mito-poetikoa: osasun-zentroak.
Alternatiba bezala? eskolan, negatiboak:

Ya no se puede concebir la modernidad más que en los términos de la institucionalización de los valores y en la expansión industrial.
Illich propone el ejercicio de una “imaginación creadora” que despierte “la conciencia de que existen otros y nuevos niveles de posibilidades humanas”.

Zer da Illich-entzat  “bizikidetasun” printzipoa ?

“Bizikidetasun” printzipioa da proiektu bat non erreminten estrukturetan inbertitzen da gizarte moderno bat sortu ahal izateko.
Bizikidetasunean, menpekotasun bat dago, Ikasteko eskolara joan behar gara. Ez dago oreka bat, zapalduta gaude erreminta
Eskola ez da konbibentziala.
Arlo sozialaren menpe bizi gara.
Illichek bi harreman mota irudikatzen ditu bere ingurugiroarekin? Zeintzuk? Zertan oinarritzen da bakoitza?

Harreman autonomoa: autogobernuak sortutakoa, balore (erabilera balio) batzuk sortu, pertsonalki erabiltzeko.Oinez ibiltzeko gaitasuna, kabuz idazteko gaitasuna.
Harreman heteronomoa: estructuras verticales organizan la vida alrededor del consumo de valores de cambio.(kotxea, eskola, )

“Bizikidetasun gizarteak” ekoizpen hetereonomo guztia ezabatu beharko luke? Nolako itzulpena izango luke honek hezkuntzan?

Illich-ek esaten du ekoizpenaren modu hetereonomoaren suntsitzeak, bi neurri aurrera eramatea eskatzen dituela? Zeintzuk dira horiek?

Bizitza kontsumismoan oinarritzen du modu heteronomoak. Rekonstrukzio bat garatu ahal izateko lanaren kontzepzio berri bat garatu behar dugu, lan konbibentziala. Alde batetik, erreminta industrialak ordezkatu behar dira erreminta konbibentzialekin. Beste alde batetik, baita merkantzia kontsumismoa ere banakako akzioaz ordezkatu behar da.
Eskolari mugak jartzea.
Liburutegiak oso konbibentzialak dira, ez dago menpekotasunik liburuekiko edo ezagutzekiko.

Zertan datza “ bizikidetasun gizarte” hori sortzeko neurri bakoitza? el trabajo convivencial se define por la equidad y por la autonomía creadora. Consiste en elegir un modo de vida que sustituya las herramientas industriales por herramientas convivenciales, y el consumo de mercancías por la acción personal. Y en el que la capacidad personal de moldear la propia vida no suponga el trabajo o consumo obligatorio.


Zer dakar deseskolaratzeak?

Deseskolaratzeak sustatzen du erabaki politiko bat hartzeko baldintzak bermatzea. Pentsatzea ea merezi duen eskolan teknologiak erabiltzea. Beste ikasteko modu batzuk bilatu behar dira.
Producir una nueva lógica del dinamismo social, romper con la lógica que se ha utilizado hasta ahora (solo si vas a la universidad tendrás un futuro profesional...)
Zein da Illich.en arrazionalitate utopikoaren azken zentzua?


Aurrerapen zientifikoen eta berrikuntza industrialen batura bat . Iritzi kriktikoa erabiltzea eta gizarteari ikuspera utopiko bat ematea baldin eta guztien iritzi kritikoa kontuan izanda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

PORTAFOLIO

Didaktika kontzeptua zer den azaltzea oso zaila da, nahiz eta kontzeptuaren definizio zehatza, irakaskuntza-teknikak eta metodoak aztertzen ...